Przetwarzanie przesłanych do Spółki Mediporta danych osobowych odbywa się na podstawie umowy na świadczenie usług i zapisów o powierzeniu przetwarzania danych osobowych, która została zawarta pomiędzy administratorem danych (placówką medyczną), a podmiotem przetwarzającym dane (Spółką Mediporta). Cel przetwarzania danych jest zgodny z celem wskazanym w umowie i obejmuje m.in. przetwarzanie danych na potrzeby wdrożenia systemu oraz bieżącej obsługi serwisowej.
Dane szczególnej kategorii, nazywane potocznie danymi „wrażliwymi” są danymi ujawniającymi:
Z kolei dane osobowe „ zwykłe ”, to informacje, które umożliwiają identyfikację danej osoby. Za osobę zidentyfikowaną uważa się taką, której tożsamość jest możliwa do jednoznacznego określenia na podstawie posiadanych danych. Daną osobową jest np.:
Dane „wrażliwe” do Spółki Mediporta może przesyłać jedynie osoba, która została do tego upoważniona przez administratora danych (placówkę medyczną).
Danych „wrażliwych” nie należy przesyłać do Spółki Mediporta:
Z uwagi na jednoznaczny przepis prawa (art. 5 ust. 1 pkt c RODO – dane osobowe muszą być adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w którym są przetwarzane) oraz dobre praktyki związane z przetwarzaniem i przesyłaniem danych osobowych drogą elektroniczną obligatoryjne jest stosowanie zasady minimalizacji danych. W praktyce oznacza to, że np. w zgłoszeniach przesyłanych do Centrum Wsparcia Mediporty w ramach bieżącej obsługi serwisowej systemu, nie należy przekazywać danych osobowych pacjenta (np. imienia, nazwiska, numeru PESEL), a jedynie ID kartoteki (identyfikator systemowy przypisany do kartoteki) lub datę i godzinę wizyty wraz z nazwiskiem lekarza lub inicjałami pacjenta.
W celu zachowania najwyższych standardów bezpieczeństwa i ochrony przetwarzanych danych na potrzeby wdrożenia oraz bieżącej obsługi serwisowej systemu przesyłając dane wrażliwe i/lub dane osobowe zwykłe do Spółki Mediporta należy postępować zgodnie z poniższymi procedurami. Ważne : przesłanie danych w sposób niezgodny z procedurami będzie skutkowało każdorazowym odnotowaniem incydentu związanego z naruszeniem zasad przetwarzania danych i w konsekwencji usunięciem zgłoszenia oraz pouczeniem, że dane zostały przesłane w sposób nieodpowiedni.
W celu przesłania do Centrum Wsparcia Mediporty zgłoszenia w ramach bieżącej obsługi serwisowej systemu związanego np. z:
należy stosować zasadę minimalizacji danych i nie przekazywaćw zgłoszeniach danych osobowych pacjenta.
https://nazwa_instancji.twojnzoz.pl/Main/Pacjent/Edit/ 7... https://nazwa_instancji.twojnzoz.pl/Main/Pacjent/Edit/ 12... https://nazwa_instancji.twojnzoz.pl/Main/Pacjent/Edit/ 1067... https://nazwa_instancji.twojnzoz.pl/Main/Pacjent/Edit/ 114069...
Odczytany ID należy uzupełnić w opisie zgłoszenia – dzięki temu specjalista ds. wsparcia klientów będzie mógł w łatwy sposób odszukać kartotekę pacjenta w systemie oraz przeanalizować przyczynę problemu i go rozwiązać.
Odczytane informacje należy uzupełnić w opisie zgłoszenia – dzięki temu specjalista ds. wsparcia klientów będzie mógł w łatwy sposób odszukać wizytę w systemie oraz przeanalizować przyczynę problemu i go rozwiązać.
Ważne! Jeśli w celu wskazania nieprawidłowości zgłoszenie wymaga przesłania danych “wrażliwych” i/lub danych osobowych “zwykłych” (np. załącznika zawierającego ten typ danych), wówczas należy skorzystać z poniższej procedury przesyłania danych z wykorzystaniem bezpiecznego linku.
Jeśli zgłoszenie wymagana dołączenia np. pliku załącznika zawierającego dane „wrażliwe” i/lub dane osobowe związane np. z:
należy skorzystać z procedury przesyłania danych przez bezpieczny link. Poniższą procedurę należy stosować również w przypadku przesyłania do Spółki Mediporta danych importowych np. na potrzeby wdrożenia systemu.
Aby za pomocą bezpiecznego linku przesłać dane „ wrażliwe” do Spółki Mediporta:
1. W pierwszej kolejności należy skontaktować się z Centrum Wsparcia Mediporty, dzwoniąc pod numer telefonu 61 41 51 810 lub przesyłając zgłoszenie, z prośbą o udostępnienie linku umożliwiającego bezpieczne przesyłanie danych na adres pomoc@mediporta.pl.
2. Wówczas wygenerowany zostanie bezpieczny link, który m.in.:
3. Wygenerowany link zostanie przesłany na adres mailowy użytkownika (osoby zgłaszającej), a hasło do linku zostanie przesłane użytkownikowi w wiadomości SMS lub przekazane telefonicznie.
4. W celu przesłania szczególnej kategorii danych (np. danych wrażliwych) użytkownik powinien otworzyć link i zalogować się do usługi, a następnie wgrać zabezpieczoną hasłem paczkę z danymi (dane należy spakować, np. do formatu ZIP oraz zabezpieczyć hasłem, które należy telefonicznie przekazać do Centrum Wsparcia Mediporty).
5. Po pobraniu przesłanych danych przez osobę obsługującą zgłoszenie po stronie Spółki Mediporta plik lub pliki z danymi zostaną usunięte z serwera, a po zakończeniu obsługi zgłoszenia , dane zostaną całkowicie usunięte z zasobów dyskowych Spółki Mediporta.
W razie wątpliwości prosimy o kontakt z Centrum Wsparcia Mediporty:
Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.
Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.
Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.
Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.
Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.
Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.
Komunikacja z pacjentem jest kluczowym elementem opieki zdrowotnej. Odpowiednia komunikacja pomaga zbudować zaufanie, zapewnia pacjentowi poczucie zrozumienia i wsparcia, a także ułatwia wymianę istotnych informacji dotyczących zdrowia. Placówki medyczne coraz częściej wykorzystują nowe technologie aby kontaktować się ze swoimi pacjentami. Popularność zdobywają wiadomości SMS-owe oraz wiadomości e…
W naszym artykule pragniemy zwrócić uwagę na automatyczne wykonywanie kopii zapasowych oprogramowanie medycznego w gabinetach i przychodniach lekarskich. Kwestia bezpieczeństwa tak wrażliwych danych medycznych jest niezwykle istotną kwestią. Będąc właścicielem działalności medycznej musimy pamiętać, że przepisy ściśle regulują okres przez jaki dane medyczne historii choroby pacjentów powinny być…