Jak konkurować na rynku przychodni?

02 października 2016

Pan Kowalski mieszka w pobliżu dwóch przychodni. Jak większość pacjentów potrzebuje dostępu do rutynowej opieki zdrowotnej. Jakie argumenty zadecydują o tym, że wybierze placówkę B, a nie A?

Jeśli w przychodniach funkcjonujących na zasadach umów z Narodowym Funduszem Zdrowia, pacjent musi czekać kilka miesięcy na wizytę u lekarza, a jego dolegliwość wymaga szybkiej interwencji, wówczas wielu z nich decyduje się na wizytę w prywatnej przychodni. Konkurencja rośnie, ponieważ placówki medyczne mogą zrobić dla pacjenta dużo więcej i przede wszystkim szybciej, niż publiczne placówki. Powodem, dla którego wybierze właśnie tę, a nie inną placówkę, może być pozytywna rekomendacja znajomych, bliska lokalizacja albo zwykły przypadek. O tym, czy pacjent wróci do naszej przychodni, zadecyduje pierwsza wizyta.

Aby przyciągnąć petentów, przychodnie powinny zatrudnić więcej specjalistów oraz rozbudować zakres oferowanych usług zdrowotnych, np. o badania, które do tej pory nie były przeprowadzane. Ważne jest również komunikowanie nowości w ofercie, m.in. za pośrednictwem portali społecznościowych, strony internetowej przychodni lub lokalnych mediów.

Bardzo istotnym argumentem jest również jakość wykonywanych usług oraz komfort przebywania w placówce. Pierwszy kontakt, czyli obsługa na etapie rejestracji pacjenta, to okazja do zrobienia dobrego wrażenia. Pracownik rejestracji powinien być sympatyczny, wyrozumiały i kompetentny, aby móc przekazać pacjentowi wszystkie informacje. Kolejnym, ważnym procesem jest wypełnienie elektronicznej dokumentacji medycznej przez lekarza. Pacjent oczekuje dobrej komunikacji z doktorem, wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie pytania, a przede wszystkim trafnej diagnozy i zaleceń.

Większość pacjentów przeznacza czas na wizytę u lekarza w godzinach wieczornych oraz w weekendy. W związku z tym warto dostosować godziny otwarcia przychodni do potrzeb pacjentów. Elastyczność może okazać się argumentem, który zadecyduje o tym, że chory wybierze właśnie naszą placówkę.

Dobrym pomysłem jest wprowadzenie systemu oceny jakości usług świadczonych przez zatrudnionych w przychodni specjalistów. W ten sposób pacjenci będą mieli poczucie, że liczymy się z ich zdaniem. Ponadto pomoże to w podjęciu decyzji przyszłym, potencjalnym pacjentom, którzy zaraz po wejściu na stronę internetową przychodni zobaczą zakładkę: opinie o naszych specjalistach. Sami lekarze będą mieli motywację do świadczenia usług na wysokim poziomie, ponieważ będą świadomi tego, że podlegają ocenie.

Sprawdź jak Mediporta możewyglądać u Ciebie

1

Wypełnij formularz kontaktowy

Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.

2

Otwórz e-mail z linkiem do demo

Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.

3

Porozmawiaj z naszym ekspertem

Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.

    Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.

    Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.

    Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.

    Szczegóły dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych dostępne są w ramach zakładki RODO.

    Polecane artykuły

    Opieka Koordynowana w Mediporcie

    20 maja 2024

    Opieka Koordynowana w Mediporcie

    Koordynowana Opieka Zdrowotna (KOZ) to nowoczesny model opieki medycznej, który stawia pacjenta w centrum działań diagnostycznych i terapeutycznych. Dzięki KOZ lekarze rodzinni mogą zlecać badania, które do tej pory były dostępne tylko u specjalistów. Pacjenci z chorobami przewlekłymi, takimi jak: choroby kardiologiczne, cukrzyca (diabetologia), choroby płuc (pulmonologia), choroby…

    Rola rejestracji w funkcjonowaniu placówek medycznych

    27 lipca 2023

    Rola rejestracji w funkcjonowaniu placówek medycznych

    Sprawne działanie przychodni zależy od skoordynowanej pracy personelu medycznego i administracyjnego, a także odpowiedniego zarządzania procesami organizacyjnymi. Skoordynowana praca personelu to kluczowy element osiągnięcia wysokiej jakości i efektywności opieki medycznej. Dzięki temu przychodnia może lepiej sprostać potrzebom pacjentów, osiągnąć lepsze wyniki leczenia i zbudować silne fundamenty…