Strona internetowa przychodni powinna być atrakcyjna wizualnie i responsywna, czyli płynnie dostosowywać się do rozdzielczości ekranu. Oznacza to, że zmieniać może się zarówno jej wygląd, nawigacja oraz zawartość.

Przed nami kilka praktycznych wskazówek dla projektantów stron internetowych:

  1. Najważniejsze informacje na górze
    Górna części strony głównej to miejsce, na które w pierwszej kolejności internauta kieruje wzrok. Należy upewnić się, czy wszystkie istotne informacje, tj. godziny otwarcia, kontakt, informacje na temat specjalistów, elektronicznej dokumentacji medycznej, znajdują się w tym miejscu. To tutaj wyeksponowane jest logo placówki – symbol, który sprawia, że przychodnia jest rozpoznawalna.
  2. Logo – znak placówki
    Jak wspomnieliśmy wyżej, logotyp komunikuje przewagę konkurencyjną, profesjonalizm, a także innowacyjność przychodni, zatem powinien oddawać charakter działalności placówki. Dominującym kolorem powinien być pastelowy odcień, np. niebieski lub zielony w połączeniu z bielą.
  3. Mniej znaczy więcej
    Projektując stronę www, warto kierować się zasadą minimalizmu. Zdjęcia, animacje, filmiki to pomysł, który sprawi, że strona stanie się atrakcyjna wizualnie, ale należy posługiwać się nimi z umiarem. Ogranicz paletę kolorów do 3 podstawowych, które będą dominowały w logotypie i kolorze czcionki.
  4. Szybkie wyszukiwanie informacji
    Zamiast używać długich akapitów w aktualnościach na stronie, posługuj się krótkimi, konkretnymi wpisami, w których najważniejsze informacje będą wytłuszczone, a nagłówki zostaną wyróżnione większą czcionką. Wybierz typ czcionki, która będzie czytelna dla wszystkich, również osób słabo widzących. Zamieszczanie wszystkich informacji branżowych jest zbędne, ponieważ wprowadza chaos. Publikuj tylko ważne artykuły, np. dotyczące funkcjonalności elektronicznej dokumentacji medycznej.
  5. Łatwa nawigacja
    Użytkownicy powinni poruszać się po stronie internetowej bez większego wysiłku. Utrzymaj zatem prosty, logiczny układ witryny, w której posłużysz się wskazówkami ułatwiającymi korzystanie z witryny. Przejrzyste menu, mapa strony oraz intuicyjna nawigacja znacznie zwiększą konwersję na stronie.