Jak przygotować placówkę i personel do wprowadzenia EDM?

21 października 2016

Schyłek ery papierowej historii choroby, który zastąpią komputery i specjalistyczne oprogramowanie, oznacza konieczność przekazania medykom i pielęgniarkom wiedzy, która pozwoli im na bezproblemową obsługę systemu elektronicznej dokumentacji medycznej. Już dzisiaj warto zaplanować konkretne kroki zmierzające do wdrożenia e-kartoteki.

Działania mające na celu przygotowanie personelu szpitala, przychodni lub prywatnego gabinetu lekarskiego, należy podjąć odpowiednio wcześniej, aby nie szkolić lekarzy i pielęgniarek na ostatnią chwilę, pod presją czasu. Przygotowanie ośrodka zdrowia do zmian powinno odbyć się kompleksowo i profesjonalnie.

Wdrożenie elektronicznej dokumentacji medycznej może wymagać nie tylko przekazania personelowi informacji niezbędnych do obsługi nowego systemu, ale i zmiany sieci okablowania placówki, co wymaga dobrej organizacji logistycznej.

Z analiz Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia wynika, że wprowadzanie elektronicznej dokumentacji medycznej zajmie ponad rok. Podczas wprowadzania nowych rozwiązań mogą wystąpić rożnego rodzaju trudności zaburzające tryb pracy całego ośrodka zdrowia. Pamiętajmy, że do zmian należy przygotować również pacjentów, np. proponując im udział w kampaniach edukacyjnych, które wyjaśnią celowość procesu cyfryzacji dokumentacji medycznej.

1. Proces wcielania w życie elektronicznej dokumentacji medycznej należy rozpocząć od wyboru firmy informatycznej świadczącej tego typu usługi.

Warto zwrócić uwagę na cechy systemu, tj. elastyczność, czyli możliwość rozbudowywania i dopasowywania go do zmieniających się potrzeb placówki medycznej.

2. Kolejnym krokiem jest analiza ścieżki uzupełniania historii choroby pacjenta w trakcie wizyty lekarskiej.

Aby to zrobić, należy wypisać stanowiska pracy wszystkich osób, które mają kontakt z petentem. Prześledzenie tej ścieżki będzie pomocne w momencie, w którym trzeba będzie nadać uprawnienia dostępu personelu do konta utworzonego w elektronicznej dokumentacji medycznej.

3. Następną, istotną sprawą jest wybór managera projektu.

Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za kontakt wykonawcy z zarządem ośrodka zdrowia. Stanowisko to wymaga wiedzy i umiejętności charakterystycznych dla zarządcy placówki medycznej oraz znajomości specyfiki pracy w branży IT.

4. Na koniec warto wspomnieć o długofalowej współpracy z dostawcą oprogramowania, która z całą pewnością nie skończy się w momencie zainstalowania oprogramowania.

Zawierając umowę z dostawcą EDM należy mieć zatem na uwadze także kwestie przeglądu i serwisowania systemu.

Sprawdź jak Mediporta możewyglądać u Ciebie

1

Wypełnij formularz kontaktowy

Uzupełnij wszystkie dane, abyśmy mogli wysłać wersję demo dostosowaną do Twojej placówki.

2

Otwórz e-mail z linkiem do demo

Teraz możesz zobaczyć, jak działa Mediporta. W każdej chwili możesz skorzystać z szeregu wskazówek i przewodników zawartych w programie.

3

Porozmawiaj z naszym ekspertem

Doradzimy Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej placówki.

    Wybierz swoją specjalizację, aby uzyskać dostęp do wersji demo najlepiej ilustrującej możliwości systemu Mediporta w Twojej działalności. Dostęp prześlemy e-mailem po wypełnieniu formularza.

    Administratorem danych osobowych jest Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Władysława Reymonta 35. Dane podane w formularzu DEMO będą przetwarzane w celu otrzymania wiadomości email z dostępem do wersji demonstracyjnej systemu, a także późniejszego kontaktu biznesowego w tej sprawie. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymać dostęp do DEMO.

    Przetwarzanie danych odbywa się za Twoją zgodą, którą możesz cofnąć w dowolnym momencie. Dane te będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.

    Szczegóły dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych dostępne są w ramach zakładki RODO.

    Polecane artykuły

    Opieka Koordynowana w Mediporcie

    20 maja 2024

    Opieka Koordynowana w Mediporcie

    Koordynowana Opieka Zdrowotna (KOZ) to nowoczesny model opieki medycznej, który stawia pacjenta w centrum działań diagnostycznych i terapeutycznych. Dzięki KOZ lekarze rodzinni mogą zlecać badania, które do tej pory były dostępne tylko u specjalistów. Pacjenci z chorobami przewlekłymi, takimi jak: choroby kardiologiczne, cukrzyca (diabetologia), choroby płuc (pulmonologia), choroby…

    Rola rejestracji w funkcjonowaniu placówek medycznych

    27 lipca 2023

    Rola rejestracji w funkcjonowaniu placówek medycznych

    Sprawne działanie przychodni zależy od skoordynowanej pracy personelu medycznego i administracyjnego, a także odpowiedniego zarządzania procesami organizacyjnymi. Skoordynowana praca personelu to kluczowy element osiągnięcia wysokiej jakości i efektywności opieki medycznej. Dzięki temu przychodnia może lepiej sprostać potrzebom pacjentów, osiągnąć lepsze wyniki leczenia i zbudować silne fundamenty…