Zgody na otrzymywanie komunikatów marketingowych otwierają drzwi do nowych kontaktów z potencjalnymi pacjentami. Co zrobić, aby liczba deklaracji rosła z dnia na dzień?

Rejestracja maili w GIODO

Na wstępie warto zaznaczyć, że zbiór danych adresatów maili trzeba zarejestrować w Generalnym Inspektoracie Ochrony Danych Osobowych (w skrócie GIODO), a przychodnia gromadząca takie informacje musi przeszkolić swoich pracowników. Kurs ten można połączyć ze szkoleniem z zakresu obsługi elektronicznej dokumentacji medycznej. Szczegółowe wytyczne dotyczące kwestii prawnych e-mail marketingu są zawarte w ustawie o ochronie danych osobowych oraz w rozporządzeniach.

Mailing

Obecnie e-mail marketing jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi komunikacji nowoczesnych placówek medycznych. Wysyłka maili to pierwszy krok do nawiązania długotrwałych relacji z nowymi klientami. Widomości mogą być targetowane ze względu na różne kryteria, tj. wiek, płeć, miejsce zamieszkania. Nie należy mylić e-mail marketingu ze spamowaniem, ponieważ odbiorca e-mail marketingu musi uprzednio wyrazić zgodę na otrzymywanie komunikatów.

Potencjał e-mali marketingu

Siła narzędzia, jakim jest e-mail polega na popularności poczty elektronicznej, szybkości przekazu informacji oraz prostocie z korzystania ze skrzynki mailowej. Zapoznanie się z treścią wiadomości zajmuje adresatowi zaledwie kilka sekund. Placówki medyczne są w stanie wysyłać setki maili w ciągu kilku minut praktycznie bez kosztowo. Mailing warto połączyć z innymi akcjami promocyjnymi. Funkcji e-mail marketingu jest wiele: wzrost lojalności obecnych pacjentów, pozyskiwanie nowych, budowanie profesjonalnego wizerunku, czy komunikowanie o nowości w ofercie przychodni.

Newsletter

Każda osoba zapisująca się na newsletter przychodni musi wyrazić dwie zgody o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) przez…” (dane lecznicy) oraz „Wyrażam zgodę na przekazywanie mi informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej przez…” (dane przychodni). Dobrą praktyką jest umieszczenie zacytowanych treści w treści maila potwierdzającego zapis do newslettera z prośbą o akceptację.

Jak zachęcić potencjalnych pacjentów?

Wymóg wdrożenia elektronicznej dokumentacji medycznej rozpoczął proces informatyzacji polskiej służby zdrowia. W tę koncepcję wpisuje się nowoczesny wymiar e-mail marketingu. Dobrym pomysłem, który przekona sporą grupę potencjalnych klientów do wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji marketingowych, jest zaoferowanie wartości dodanej, np. cyklicznie wydawanego magazynu wydawanego w formie elektronicznej albo rabatu na którąś z usług medycznych. Dzięki temu chorzy chętniej będą zapisywali się do newslettera.