Mediporta Rx + nowość: e-recepta/e-zla!

Dlaczego Mediporta Rx to najlepszy pierwszy krok w drodze do Elektronicznej Dokumentacji?

1. WYSTAWISZ SZYBKIE, ELEKTRONICZNE RECEPTY, DZIĘKI KTÓRYM SKRÓCISZ CZAS KAŻDEJ WIZYTY NAWET O 94%!

  • błyskawiczne generowanie i drukowanie tradycyjnych recept
  • wystawianie e-recept wraz z wysyłką do platformy P1
  • podpowiadanie leków na podstawie uznanej bazy KS-BLOZ
  • wiele możliwości ponawiania recept
  • kompleksowa obsługa numerów recept refundowanych
  • możliwość wystawiania recept recepturowych oraz pustych na wizyty domowe

2. WYSTAWISZ i WYŚLESZ DO ZUS ELEKTRONICZNE ZWOLNIENIE (E-ZLA)

3. SKRÓCISZ CZAS WYSZUKIWANIA PACJENTA, DZIĘKI ELEKTRONICZNEJ KARTOTECE:

  • bezpieczne dane osobowe i kontaktowe wszystkich Pacjentów w 1 miejscu
  • błyskawiczne i intuicyjne wyszukiwanie

4. DOSTĘP 24H/DOBĘ, 7 DNI W TYGODNIU, Z DOWOLNEGO URZĄDZENIA I MIEJSCA Z DOSTĘPEM DO INTERNETU, DZIĘKI BEZPIECZNEJ TECHNOLOGII CHMURY OBLICZENIOWEJ

5. PEŁNE PRZYGOTOWANIE DO WDROŻENIA OBIEGU ELEKTRONICZNYCH RECEPT WYMAGANYCH PRAWNIE, W NIEDALEKIEJ PRZYSZŁOŚCI

6. A TO WSZYSTKO ZUPEŁNIE ZA DARMO!

Mediporta Rx to najlepszy sposób wejścia w świat Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM). System w każdej chwili można rozszerzyć do pełnej wersji systemu Mediporta, oferującej wsparcie w zakresie prowadzenia kalendarza wizyt, EDM oraz rozliczeń NFZ i komercyjnych – zachowując wszystkie dane wprowadzone do tego czasu!

Co należy zrobić, aby zacząć korzystać z MEDIPORTA RX?

WYSTARCZY WYPEŁNIĆ PONIŻSZY FORMULARZ i zapoznać się z regulaminem – my na podstawie danych z formularza przygotujemy umowę powierzenia danych osobowych, którą
obustronnie podpiszemy i GOTOWE!


W jaki sposób realizowane jest wystawianie e-Zwolnień w systemie?

Realizacja e-Zwolnień (wysyłanie e-ZLA do ZUS) w systemie Mediporta Rx może przebiegać na dwa sposoby:

  • z wykorzystaniem certyfikatu ZUS (jest bezpłatny i ważny 5 lat i wydawany przez ZUS)
  • z wykorzystaniem certyfikatu podpisu kwalifikowanego (cena oraz ważność certyfikatu zależą od jego dostawcy).

Jak przebiega proces wystawiania elektronicznego zwolnienia lekarskiego (e-ZLA) w systemie?

Proces wystawienia e-Zwolnienia w systemie Mediporta Rx przebiega w 3 prostych krokach:

  • wybór formularza e-ZLA w dedykowanej sekcji
  • uzupełnienie poszczególnych pól formularza e-Zwolnienia
  • dodanie formularza do sekcji i wysłanie e-ZLA do ZUS

Czy oprócz wystawiania e-Zwolnień i e-Recept system Mediporta Rx udostępnia także inne funkcje?

Mediporta Rx to program do wystawiania e-Zwolnień (e-ZLA) i e-Recept oraz prowadzenia elektronicznych kartotek pacjentów. Aplikację Mediporta Rx w każdej chwili można rozszerzyć do pełnej wersji systemu Mediporta, oferującej wsparcie w zakresie prowadzenia kalendarza wizyt, EDM oraz rozliczeń NFZ i komercyjnych, zachowując przy tym wszystkie wprowadzone do tego czasu dane!


Przez jaki okres / w jakim terminie możliwe jest anulowanie e-Zwolnienia (e-ZLA)?

Wysłanie dokumentu anulowania e-Zwolnienia (po wcześniejszym wysłaniu do ZUS elektronicznego zwolnienia pacjenta) jest możliwe w systemie Mediporta Rx w każdym momencie.


Czy możliwe jest poprawienie e-Zwolnienia lekarskiego wystawionego 3 dni temu (a nie w dniu wystawienia)?

Jeżeli określone e-Zwolnienie zostało podpisane i wysłane do ZUS, to w systemie Mediporta Rx nie można już modyfikować takiego zwolnienia. W takim przypadku należy wysłać do ZUS dokument anulowania e-Zwolnienia i wystawić pacjentowi nowe elektroniczne zwolnienie lekarskie.


Co zrobić, jeśli w systemie wystawiono e-Zwolnienie zawierające błąd?

Jeśli e-Zwolnienie zawierające błąd zostało już wysłane do ZUS, wówczas w pierwszej kolejności należy wysłać do ZUS dokument anulowania e-Zwolnienia, a następnie ponownie wystawić poprawne elektroniczne zwolnienie lekarskie.

Jeśli e-Zwolnienie zawierające błąd nie zostało jeszcze wysłane do ZUS, wówczas należy przejść do edycji formularza e-Zwolnienia, a następnie poprawić błędne dane i wysłać elektroniczne zwolnienie do ZUS.


W jaki sposób realizowane jest wystawianie e-Recept w systemie?

Realizacja e-Recept (wysyłanie elektronicznej recepty do Systemu P1) w systemie Mediporta Rx może przebiegać na dwa sposoby:

  • z wykorzystaniem certyfikatu ZUS (jest bezpłatny i ważny 5 lat i wydawany przez ZUS)
  • z wykorzystaniem certyfikatu podpisu kwalifikowanego (cena oraz ważność certyfikatu zależą od jego dostawcy).

Jeśli na jednej elektronicznej recepcie będzie kilka leków, to czy pacjent otrzyma kilka niezależnych SMS-ów lub e-maili?

Kod dostępowy do zbiorczej recepty (zawierającej maksymalnie 5 leków) znajduje się na wydruku informacyjnym oraz w wiadomości SMS / e-mail wysyłanej do pacjenta za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta (o ile pacjent na swoim koncie IKP zaznaczył, że chce otrzymywać powiadomienia o wystawionych zbiorczych receptach w wiadomościach SMS / e-mail).


Gdzie znaleźć listę aptek realizujących e-Recepty w ramach programu P1?

Wszystkie apteki na terenie kraju zobowiązane są do zgłoszenia w Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia gotowości podłączenia swoich systemów do Systemu P1 (Elektronicznej Platformy Gromadzenia, Analizy i Udostępnienia Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych) oraz do podłączenia się do tego systemu, nie później niż do dnia 31 grudnia 2018 r. Podmioty lecznicze wystawiające e-Recepty oraz ogólnodostępne apteki i punkty apteczne realizujące e-Recepty można znaleźć np. na stronie https://mapa.pacjent.gov.pl/.


Czy wysłanie potwierdzenia wystawienia e-Recepty SMS-em będzie płatne w systemie Mediporta Rx?

SMS-y zawierające potwierdzenie wystawionej dla pacjenta elektronicznej recepty są realizowane przez System P1 i system Mediporta Rx nie nalicza żadnych opłat z tym związanych.


Jak przebiega proces wystawiania elektronicznej recepty w systemie?

Proces wystawienia e-Recepty w systemie Mediporta Rx przebiega w 3 prostych krokach:

  • wybór określonego typu recepty
  • uzupełnienie danych na recepcie (wybór, leku, dawkowanie, postać itd.)
  • dodanie recepty do sekcji i zelektronizowanie recepty (wysłanie e-Recepty do Systemu P1)

Czy placówka zobowiązana jest do założenia pacjentowi Internetowego Konta Pacjenta, aby mógł on otrzymać elektroniczne recepty SMS-em lub e-mailem?

Jeśli pacjent chce otrzymywać e-Recepty SMS-em lub e-mailem, musi samodzielnie zarejestrować Internetowe Konto Pacjenta (IKP). Więcej informacji na temat IKP (czym jest, jak uzyskać dostęp do konta itd.) znajduje się na stronie https://pacjent.gov.pl/. Należy pamiętać, że IKP można założyć po uprzednim założeniu Profilu Zaufanego.


W jaki sposób założyć Internetowe Konto Pacjenta?

Aby pacjent mógł założyć Internetowe Konta Pacjenta, musi posiadać Profil Zaufany. Więcej informacji na temat Profilu Zaufanego (czym jest, kto może go założyć, w jaki sposób go założyć itd.) znajduje się na stronie https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany.

Wszystko
co musisz wiedzieć o Elektronicznej Dokumentacji Medycznej!
Pobierz e-book   
Zapisz się na konferencję:
[cf7lead cf7_id="498" fields="Last Name=your-name|Company=your-company|Email=your-contact"]
Zapisz się na webinar:
[cf7lead cf7_id="4446" fields="Last Name=your-name|Company=your-company|Email=your-contact"]

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest spółka Mediporta Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Głogowskiej 227, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000352498, NIP: 9721211832, REGON: 301397059, kapitał zakładowy 400 000,00 zł.

W celu skontaktowania się z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych, prosimy o kontakt pod numerem telefonu: +48 61 646 08 81 lub za pośrednictwem adresu e-mail: rodo@mediporta.pl.

Przekazanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne byśmy mogli przesłać oferty handlowe i inne informacje o naszych usługach i produktach.

Informujemy, że przysługuje Pani/Panu prawo do:

Pani/Pana dane będziemy przetwarzać na podstawie ww. zgody. Niezależnie od powyżej wskazanej podstawy, możemy również przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w oparciu o nasze uzasadnione interesy lub uzasadnione interesy strony trzeciej (w szczególności podmioty wchodzące w skład naszej spółki lub podmioty z nami współpracujące), w szczególności będą to: działania związane z marketingiem bezpośrednim produktów i usług administratora jak i podmiotów z nim współpracujących.

Pani/Pana dane będą przetwarzane przez czas niezbędny dla realizacji ww. celów oraz w przypadku, gdy przetwarzanie danych będzie oparte również o nasze uzasadnione interesy lub interesy strony trzeciej, o ile wcześniej nie zgłosi Pani/Pan skutecznego sprzeciwu.

Nie zamierzamy przetwarzać Pani/Pana danych w oparciu o zautomatyzowanie podejmowanie decyzji, w tym profilowanie.

Udostępnione przez Panią/Pana dane nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim, z wyłączeniem podmiotów wchodzących w skład naszej spółki oraz instytucji upoważnionych z mocy prawa.

Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego – Stanów Zjednoczonych Ameryki – przy czym podmiot, któremu dane będą udostępniane, przystąpił do programu „Privacy Shield”, co gwarantuje odpowiedni stopień ochrony danych w oparciu o decyzję Komisji Europejskiej nr C(2016) 4176 z 12 lipca 2016r.

Informacje dodatkowe

Administrator oświadcza, iż wdrożył odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, by przetwarzanie powierzonych danych spełniało wymogi RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą. Administrator zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa informacji w tym przetwarzanych danych osobowych, w szczególności poprzez wdrożenie oraz utrzymywanie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodnego z wymogami normy ISO/IEC 27001:2013. Administrator posiada również aktualny certyfikat potwierdzający zgodność Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji z wymogami normy ISO/IEC 27001:2013.