Jesteś lekarzem dermatologiem lub alergologiem i chciałabyś sprawdzić możliwości systemu Mediporta? Wypróbuj bezpłatną wersję demo i wybrane funkcje systemu:
- dodawanie i przeglądanie formularzy dostosowanych do specyfiki pracy alergologa i dermatologa, ankiety dotyczące np. testów alergologicznych, księga zabiegowa,
- korzystanie z fraz (gotowych opisów wizyt dopasowanych do specjalizacji),
- szybkie wystawianie e-Recept (także na leki recepturowe) oraz e-Zwolnień, e-Skierowań,
- automatyczne i ręczne wprowadzanie zaleceń dla pacjenta,
- wprowadzanie rozpoznań wg ICD-10 oraz procedur wg ICD-9,
- obsługę kalendarza oraz tablicy, np. tworzenie umówień i potwierdzanie wizyt,
- tworzenie elektronicznej kartoteki pacjenta oraz dodawanie oświadczeń, zgód oraz ankiet dla pacjentów,
- prowadzenie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej EDM i Rejestru Zdarzeń Medycznych RZM wraz z ich wysyłką do platformy P1 zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- dodawanie załączników – system umożliwia dołączanie różnych plików np. wyników badań, zdjęć, skanów dokumentów,
- wprowadzanie wyników testów do formularzy,
- zarządzanie uprawnieniami pacjentów (np. automatyczna weryfikacja ubezpieczenia eWUŚ),
- przeglądanie listy wizyt i pacjentów,
- system automatycznych powiadomień sms i e-mail dla pacjentów np. kod do e-recepty lub e-skierowań, przypomnienie o zbliżającej się wizycie i inne,
- możliwość integracji z laboratorium, wysyłanie zleceń na badanie i odbiór w systemie wyników badań.
Przykładowe sekcje i formularze dostępne dla lekarza dermatologa lub alergologa:
- Przebieg wizyty – zawiera m.in. formularz Opis wizyty umożliwiający wprowadzanie własnych opisów dotyczących wywiadu, szczegółów badania lub skorzystanie z gotowych zwrotów i opisów w formie fraz. Dzięki zakładce Historia możliwy jest również podgląd opisów wprowadzonych w poprzednich wizytach pacjenta oraz ich szybkie ponowienie.
- Dokumentacja dermatologiczna – zawiera formularze umożliwiające szybkie oznaczenie głównych dolegliwości pacjenta w ankiecie oraz wprowadzenie wyników badania przedmiotowego. Dzięki możliwości tworzenia fraz można samodzielnie zdefiniować własne opisy do wykorzystania przy kolejnych badaniach.
- Dokumentacja alergologiczna – sekcja zawiera zbiór formularzy umożliwiających m.in. wprowadzenie danych związanych z testami skórnymi, badaniem IgE itd. Dane pacjenta oraz przychodni są automatycznie pobierane do formularza i uwzględniane na wydruku.
- Recepty oraz Zwolnienia (e-ZLA) – są to sekcje zintegrowane z systemami e-zdrowie (P1) i Platformą Usług Elektronicznych (PUE – ZUS), umożliwiające wysyłkę e-Recept i e-Zwolnień w czasie rzeczywistym, bezpośrednio z widoku wizyty lekarskiej (obecnie trwają prace nad możliwością wysyłania e-Skierowań).
- Zalecenia dla pacjenta – zawiera formularze, za pomocą których pracownik medyczny może wprowadzić dodatkowe wskazówki i zalecenia dla pacjentów, a następnie je wydrukować lub przesłać w wiadomości e-mail.
- Dane rozliczeniowe NFZ – dzięki sekcjom Rozpoznania wg ICD-10, Procedury wg ICD-9, Produkty jednostkowe oraz Produkty jednostkowe na cele raportu zbiorczego możliwe jest wprowadzanie danych wymaganych do rozliczenia z NFZ.
- Skierowania i Zaświadczenia – sekcje zawierają na bieżąco aktualizowany zbiór gotowych wzorów skierowań i zaświadczeń, np. skierowanie do poradni specjalistycznej, na badania laboratoryjne lub obrazowe, zaświadczenie o stanie zdrowia, ZUS N-9 oraz wiele innych.
- Szablony wizyt – umożliwiają szybkie uzupełnienie opisów oraz innych danych dotyczących wizyty (dzięki szablonom wizyt można np. szybciej uzupełnić dane wymagane do rozliczenia z NFZ).
- Załączniki – sekcja umożliwia dodawanie plików zewnętrznych, np. skanów dokumentów, wyników badań ze szpitala, zdjęć RTG itd. (obsługiwane formaty plików to m.in. DCM, PNG, PDF).
Poznaj zalety pełnej wersji systemu
- pakiet formularzy dostosowany do specyfiki pracy dermatologa i alergologa
- intuicyjna obsługa i ułatwienia dla użytkowników (szablony, frazy, podpowiedzi itd.)
- ograniczenie do minimum ryzyka błędów w dokumentacji medycznej
- skrócenie czasu uzupełniania dokumentacji medycznej
- kopie zapasowe dokumentacji wykonywane automatycznie
- szybkie wdrożenie, bez potrzeby instalacji na komputerach
- stały i bezpośredni dostęp do dokumentacji medycznej z każdego miejsca
- aktualizacje i dostosowanie systemu do aktualnych wymogów i przepisów
- szybkie i proste rozliczenia wizyt w ramach umowy NFZ oraz świadczeń komercyjnych opłacanych przez pacjenta lub płatników zewnętrznych
- możliwy import danych z dotychczas wykorzystywanego systemu